2018/12/12

JOSTAILU EZ SEXISTEN GIDA / GUÍA DE JUGUETES NO SEXISTAS



JOSTAILU EZ-SEXISTEN GIDA

Gure helburu nagusiena HEZKIDETZA jorratzea izanik, jokoek, bideojokoek eta jostailuek ume eta gazteen garapenean duten garrantziaz hausnarketa egin nahi dugu.

Haurtzaroan jakintza, ezagutza eta adierazpena jokoen eta jostailuen bitartez garatzen dituzte umeek. Jokoetan neskek eta mutilek gertuko bizipenak eta aukerak adierazten dituzte, portaerak, jokabideak eta trebetasunak ikasten dituzte eta etorkizunerako nortasuna ere eraikitzen dute. Jostailuek haurrek jokoen bidez bereganatzen dituzten baloreak eta ahalmenak sendotzen dituzte.

Publizitatean agertzen diren jostailuek, gehienetan, berdintasun harremanak, errespetua eta elkartasuna bultzatu beharrean, sexismoa, indarkeria eta horrelako baloreak bultzatzen dituzte.

Neska-mutikoengan jarrera eta balore positiboak lortzeko laguntzen duten jostailu egokiak aukeratzeko, irizpide batzuk:

  • Neskek zein mutilek erabili ahal izatea.
  • Eredu sexistak eta indarkeria ekidin ditzaten.
  • Berdinen arteko harremanak eta komunikazioa bultza eta sendo ditzaten.
  • Kooperazioa eta laguntasuna sustatzea.
  • Jolasaren edo jokoaren helburua ondo pasatzea izatea.
  • Jakin-mina eta sormena garatzen laguntzea.
  • Pentsatzeko ahalmena eta arazoei aurre egiteko. baliabideak topatzen laguntzea.

Resultado de imagen de jostailu ez sexistak

GUÍA DE JUGUETES NO SEXISTAS

Con el objetivo de impulsar la COEDUCACIÓN, queremos reflexionar sobre la importancia de los juegos, los videojuegos y los juguetes.

A través del juego, las chicas y chicos reflejan vivencias y opciones cercanas, aprenden comportamientos, actitudes y habilidades y construyen también su personalidad.

Los juguetes que vemos en la publicidad, la mayoría de las veces, impulsan valores como el sexismo, la insolidaridad y la violencia.

Cuando vayamos a elegir un juguete hemos de tener en cuenta la edad de la niña o niño, pero sobre todo si ayuda a la consecución de valores y actitudes positivas.

Algunos criterios a la hora de elegir:
  • Que puedan jugar chicos y chicas indistintamente.
  • Que evite modelos sexistas y no potencie la violencia.
  • Que refuerce la comunicación y las relaciones entre iguales.
  • Que incite al compañerismo y no sea competitivo.
  • Que el objetivo del juego o juguete sea pasarlo bien.
  • Que desarrolle la imaginación y las ganas de aprender.
  • Que potencie la capacidad de pensar.